سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا فرش کثیف به سلامتی شما اسیب می رساند؟

پیدا کردن قالیشویی ارزان قیمت کار دشواری است اما اگر از سپردن فرش خود به قالیشویی در دوره های 12 تا 18 ماهه خودداری کنید سلامت خود را به خطر می اندازید.
فرش های کثیف موجب مشکلات تنفسی می شوند.
تنفس در میحیطی که فرش هایش تمیز نباشد می تواند سخت باشد. فرش های کثیف محل رشد اوناع کپک و باکتری و همچنین تجمع موی حیوانات خانگی گرد و قبار و آلاینده های دیگر است, این ذرات در مرور زمان در فرش جمع شده و هربار که شخصی روی فرش حرکت میکند در هوا پراکنده خواهند شد که این موجب مشکلاتی به مراتب بدتر از تنها یک عطسه خواهد شد.
فرش کثیف همچنین در رعایت بهداشت ساکنین در مواقع سرماخوردگی و غیره اختلال ایجاد میکند, همچنین ممکن است آلرژی خفیف یا شدید یه همراه داشته باشد. در حقیقت ذرات موجود در فرش های کثیف ممکن است افراد را مبتلا به آسم کند. اگر فرش شما در مناطق مرطوب است امکان رشد قارچ زیاد است و همچنین عوارض جانبی شدید تری را به همراه دارد.
به قالیشویی مراجعه کنید تا راحت تر نفس بکشید.
فرش ها مواد الرژن را درون خانه انباشته می کنند
این مسائل مربوط به مشکلات تنفسی است اما مواد آلرژی زا به قدری جدی هستند که بهتر است جدا راجع به آن ها بحث کنیم. ذرات داخل فرش می تواند آلرژی افراد را تقویت کرده و دردسر ایجاد کند. این ذرات که معمولا شامل موی حیوانات خانگی,گرد و غبار,هاگ قارچ ها که حسرات ریز حمل میکنند باشند می توانند موجب آلرژی هایی شده که عمده علائم آن ها خارش پوست,کهیر,خارش چشم یا عطسه است.

در صورت انباشته شدن این گرد و غبار در فرش افراد دارای آلرژی بیشترین زیان را می بیندد. حداکثر 2هزار هیره (نوعی کنه کوچک که با چشم قابل دیدن نیستند) در 28 گرم گرد و غبار وجود دارد که قابل روئیت با چشم نبوده و شمام ممکن است حتی متوجه نوشید که در خانه شما وجود دارند. وجود خود آن ها شاید به تنهایی ایجاد الرژی نکن اما تنفس ضایعات به جا مانده از آن ها می تواند باعث ایجاد ناراحتی شود.
قالیشویی های ارزان قیمت ممکن است از موادی استفاده کنند که برای مقابله با این مشکل راه سار نباشند اما قالیشویی های حرفه از مواد و تجهیزاتی استفاده می کنند که تمامی این گردو غبار و موجودات را از بین می برند بنابر این اگر در خانه شما شخصی از آلرژی رنج می برد بهتر است به قالیشویی های حرفه ای مراجعه کنید.
برای حفاظت از فرش و همچنین حفظ سلامت خود به قالیشویی های حرفه ای مراجعه کنید.

 

منبع : https://www.eramfarsh.com/category/weblog/dirtycarpetdamaginghealth/