سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش را سالم نگه دارید

چند نکته ظریف و کارشناسانه برای سالم تمیز کردن فرش هایتان
هرچند شما باید فرش خود را در حد فاصل دوره های 12 تا 18 ماهه به قلیشویی های حرفه ای بسپارید اما در طی این مدت نکاتی هست که با رعایت کردن آن ها می توانید کیفیت فرش خود را افزایش دهید .
جارو برقی خود را درست تنظیم کنید.
وقتی تنظیمات جاروبرقی شما بر روی پایین ترین مکش و ارتفاع تار کم است ممکن است به فرش وفرچه قلتکی جاروبرقی اسیب برساند هرچند اگر در بالاترین حالت خود باشد نیز ممکن است گرد و خاک زیادی جمع نکند . شما باید تنظمیات ان را کم و زیاد کنید تا به حالت دلخواه رسیده و جاروبرقی به روانی روی فرش حرکت کند.
قراردادن پادری یا حصیر در ابتدای ورودی ساختمان
هرساله مقادیر زیادی گرد و خاک بروروی فرش شما انباشته شده و این مقدار زیاد فرش را فرسوده کرده و عمر مفیدش را کاهش می دهند, با قراردادن حصیر و یا پا دری در ورودی های ساختمان خود مانع ورود گرد و خاک همراه با کفش به ساختمان شده از فرسوده شدن فرش خود جلوگیری کنید.
لکه ها را بلافاصله تمیز کنید
لکه ها معمولا نیازی به قالیشویی ندارند مخصوصا اگر در همان لحظه اقدام به پاکسازی لکه بکنید 99 درص شانس وجود دارد که با اب و حوله بتوانید ان را کاملا پاک کنید؛ کافیست حوله کاغذی(دستمال توالت) خشک را روی لکه فشار دهید تا بیشتر لکه جذب شود سپس یک حوله مرطوب رو آن قرار دهید و بکشید تا لکه از بین برود, نکته مهم این است که حوله نباید به تندی و با فشار زیاد روی فرش بمالید ممکن به الیاف فرش اسیب وارد کند.
اجاره تجهیزات شستن فرش
شما می توانید تجهیزات شست و شوی فرش را اجاره یا خریداری کنید تا بدین ترتیب تا قبل از دوره تحویل فرش خود به قالیشویی از آن مراقبت کرده و لکه ها را پاک کنید. این کار مخصوصا برای مکان های پر تردد که در معرض لکه های بیشتری هستند کاربرد دارد فقط کافیست مقدار کمی پودر پاک کننده و اب داغ را روی لکه بریزید و قبل و بعد از آن حتما فرش را جارو بزنید, مراقب باشید تا فرش را زیادی خیس نکنید همچنین پنجره های ساختمان را باز کرده و پنکه ها یا کولر را روشن کنید تا هوا جریان باشد بدین ترتیب از رشد قار های مضر جلو گیری می کنید.
به یاد داشته باشید حتی بهترین قالیشویی ها نیز نمی توانند برخی اسیب های جدی وارده بر فرش را جبران کنند, پس از همان اولجلوی پیشرفت آن را بگیرید, مراقبت از فرش در حد فاصل زمانی برای سپردن فرش خود به قالیشویی بهترین راه برای جلوگیری از هزینه های اضافی است.

 

منبع : https://www.eramfarsh.com/category/weblog/keeprughealthy/